Moikkamoi ja aurinkoista kesän alkua! Tänään on ollut ihanan lämmin, kesäinen päivä ja vein pyöräni huoltoon. Tästä huvista saan maksaa 40 euroa, mutta on se sen arvoista päästä pitkästä aikaa pyöräilemään :) Pyöräily on aina ollut mun mielestä mukavaa ja uskon saavani siitä itselleni ensimmäisen askeleen liikunnallisempaa elämää kohti. Ja tavoitepainoa kohti, tietenkin ;) Mun mielestä liikunnan pitää olla mukavaa, eikä sellaista hampaat irvessä hapottelua. Vaikka hampaat irvessä urheilu tuottaa ehkä nopeammin tuloksia, uskon sellaisen pyöräilyn kaltaisen höntsäilyn pitävän paremmin kiinnostukseni yllä. Voihan joskus hampaat irvessä pyöräilyäkin kokeilla, jos siitä jotain kiksejä sais ;) Olen kertonut miehelleni tavoitteistani tässä niin sanotussa elämäntaparemontissa. Hän jaksaa aina kannustaa minua eteenpäin, kun itsestä tuntuu että tämä oli nyt tässä, ei enää yhtään pirtelöjauhepussia tähän talouteen. Hän ei myöskään tuomitse minua, jos sorrun herkuttelemaan. Tottakai hän loppuun asti muistuttaa miksi olen ruvennut tähän nutraukseen ja kehottaa miettimään kahdesti, mutta päätökseni tehtyäni, ei hän minua ala syyllistämään.

Eilen tehtiin ystävän kanssa tacosalaattia. Nutrilett pirtelöni olivat eilen loppu, joten ajattelin, että on se salaatti kuitenkin parempi kuin vaikka karkkipussi.. :D Tässä ohje, jolla me taioimme raikasta ruokaa lautaselle.

Tacosalaatti

1-1,5 kerää jäävuorisalaattia
1  kurkku
Minitomaatteja
Kermaviiliä (me laitettiin 1 purkki, mut luulen, että 2 olis parempi)
1 purkki salsakastiketta
Taco-dippijauhe
400 g jauhelihaa
Torillasipsejä
 
Kootaan salaatti kerroksittain. Pese ja leikkaa 1 salaatti ja levitä se kulhon pohjalle. Pilko päälle kurkku ja puolita minitomaatit ja lisää nekin salaattiin. Murskaa tortillasipsejä pieniksi pieniksi muruiksi ja levitä ne tasaisesti tomaattien päälle. Paista jauheliha ja mausta se oman maun mukaan. Itse käytin sellaista tortillahyllystä löytyvää maustepussia. Lisää jauheliha sipsimurusten päälle salaattiin. Pilko vielä puolikas salaatti ja lisää se seuraavaksi. Sekoita kastike, kermaviili, salsakastike ja dippijauhe. Levitä kastike salaatin päälle. Kruunaa koko komeus levittämällä kokonaisia tortillasipsejä kulhon reunoille ja halutessasi voit levittää keskelle vaikka niitä murusia.
 

Tänään illalla kävimme miehen kanssa ostoksilla hakemassa uuden paketin suklaapirtelöä. Huomenna laitetaan taas sellainen tsemppi päälle, että oksat pois :D Jos saisin aikaiseksi lähteä vielä pyöräilemäänkin viikonlopun aikana..

Olen vähän tälläinen höntsäilijä. Vaikka saattekin lukea silloin tällöin kuinka olen maistellut grilliruokaa tai vaikka suklaata, olen silti yhä matkalla merenneidoksi. En jaksa piiskata itseäni satunnaisista mielihaluista. Tiedän, että tässä joko ollaan tai ei olla, mutta kuten aiemmin mainitsinkin, ei hampaat irvessä vääntäminen sovi luonteelleni. Arvostan kovasti ihmisiä, jotka sormia napsauttamalla kadottavat kaikki mielihalut ja pysyvät tiukassa itsekurissa. Olen itsekin matkalla siihen, mutta ymmärrän myös olla onnellinen ja ylpeä itsestäni kun syön herkkuja kerran viikossa, entisen joka päiväisen herkuttelun sijaan.

Miten te tsemppaatte itseänne kohti tavoitepainoa? Palkitsetteko itsenne vaatteilla vai muistuttatteko itseänne miksi aloitit? Hoidatteko sen itse, vai tsemppaako teitä joku läheinen?